maanantai 30. kesäkuuta 2014

Aquí y Ahora

IMG_6566Nyt kiitos joku saa pysäyttää ajan! Mihin tää kuukaus on kadonnu...Oon kokenu niin paljon niin lyhyessä ajassa. Oon saannu uuden perheen lisäksi koko suvun ja ystäväpiirin. Naapurit tunnistavat ruokakaupassa, vanhempien kaverit pyytävät törmätessään kahville ja lasten koulukaverit vilkuttelee koulun pihalla. En oo valmis lähtemään vielä. jjjjkjkjkNyt kun tytöillä on alkanut loma, päivät ovat tuntuneet pitemmiltä. Toisaalta oon saannu sanoo heipat aamuherätyksille, koska mun onneks tytöt tepastelee keittiöön aamupalalle vasta kymmenen jälkeen. Aamukahvi ja kuuma suihku aamulla hiljaisuudessa on mulle ihan luksusta. Iltasin oon kotona tai nähny kavereita kaupungissa. Viikko sitten kävin drinkillä Brittiläisen au pairin kanssa ja torstaina oon menossa juhlimaan mun toisen au pair kaverin kanssa, joka on kotoisin Californiasta.IMG_6601Mutta niin.. lähtö lähestyy ja mua vähän pelottaa toi matkalaukun painoraja. Olin taas viimeks perjantaina Blancan ja Carmenin kanssa shoppailemassa ja mun vaatemäärä tais taas tuplaantua, parit kengät ja kasa kaikenmaailman mekkoja ja kesätoppeja. Toinen huoenaihe on tuliaiset...Milloin ehdin ne hankkia ja mitä mä keksin mun perheelle? Aika loppuu kesken! Tänään jouduin sanoo mun kavereille hyvästit, koska oli mun vika päivä El Perellossa. En haluu ees ajatella miten vaikeeta lentokentällä lauantaina tulee olemaan... Ens vuonna toivottavasti nään ne monet tutut ja ihanat kasvot taas uudestaan. Ja mun host perhe on suunitellu tulevansa meille Suomeen ens vuonna!IMG_6551

6 kommenttia:

  1. kuulostaa ihanalta kokemukselta näiden au pair postauksien perusteella :)! pari kysymystä tuli mieleen näitä lukiessa eli minkä verran joutuu laittamaan rahaa likoon että ylipäätään pääsee sinne perheen luo työskentelemään (jos käyttörahaa ei lasketa mukaan) ja paljon siitä saa suunnilleen sitten palkkaa? :) voisin olla kiinnostunu lähtemää tommoseen joskus :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siis jos et lähde minkään järjestön kautta vaan etsit perheen esim aupairwordistä ( suosituin ja tunnetuin sivu), Et maksa muuta kuin lennot paikan päälle :) ja palkka on sellasta 50-100e per viikko keskimäärin. Perjaatteessa mäkin oisin pärjänny täällä ilman käyttörahaa koska 60e mitä joka viikko saan riittää shoppailuun sun muuhun, koska ruuasta ja asumisestahan et joudu mitään maksamaan :) Ja lentojakin ainakin tänne euroopan alueelle saa tosi halvalla esim norweigianilta tai ryan airilta. Suosittelen lähtemään vaan jos innostusta löytyy!

      Poista
    2. no vähänkö hyvä juttu ettei paljos maksa :)! toivottavasti joku kesä pääsen au pairiks lähtemään, harmi vaan etten ottanu mitään uutta kieltä lukioon niin pitää mennä semmoseen maahan missä käy että puhun englantia :D

      Poista
    3. ja kysyisin vielä sitä että kuinka aikasin tota matkaa pitää alkaa kattelemaan?

      Poista
    4. Nii no munkin Espanja oli aika säälittävällä tasolla kun tänne lähdin :D nyt onneks vähän parantunu. Yleensä ihmiset haluu että au pair harjoittaa lasten englannin taitoa joten sinällään monissa maissa ei edes oleteta että puhuisit muuta kun englantia. Toki siihen kulttuuriin pääsee enemmän sisää ja ym jos osaa paikallista kieltä edes jonkun verran :) no mä aloin ettii perhettä reilu puol vuotta aikasemmin :D mut yleensä sellaset 2-4 kuukautta ennen suunniteltua lähtöä, ettei tuu kiire perheen löytämisen kanssa. Ja just et ehtii vähän tutustua perheeseen ennen kun sinne lähtee :)

      Poista
    5. okei :) kiitos paljon ku jaksoit vastailla!

      Poista